Akika Kurbanı

Kurban edilsesi canlar
1- Yeni doğan bir çocuk için kurban kesmek mübahtır. Allah Teâlâ’nın ihsan ettiği evlat için, bu büyük nimet için bir şükür kurbanıdır. Yeni doğan çocuğun başındaki kıllara akika dendiği için kesilen kurbana da akika kurbanı denilmiştir.

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin radıyallahu anhüma için birer koç kurban kesmiş ve “Erkek çocuk için bir akika vardır. Onun için bir kan akıtınız ve çocuğun saçlarını tıraş ediniz.” (Ebu Davud) buyurmuştur.

2- Kurban kesmek için yeterli olan herhangi bir hayvan akika kurbanı için de yeterlidir. Çocuk erkek olsun, kız olsun kurban kesmek mübahtır.

3- Akika kurbanı, çocuğun doğumunun yedinci gününde kesilirse daha faziletlidir. Bülûğ çağına kadar da kesilebilir. Çocuğun yedinci doğum gününde adı konulur. Başının saçları kesilip ağırlığınca altın veya gümüş tasadduk edilir.

4- Kesilen kurbanın kemikleri kırılmadan eklem yerlerinden ayrılarak pişirilir. Böyle yapmak müstehaptır. Bu, çocuğun sağlığına, selametine bir işaret, bir alâmet olsun diye yapılır.

Kemiklerinin kırılıp, parçalanarak pişirilmesi tevazuuna, kötü ahlâklardan korunmasına vesile olur, bir işaret olur diye böyle yapılmasının müstehap olduğunu söyleyenler de olmuştur. Kişi bu iki şekilden herhangi birini tercih edip ona göre hareket edebilir.

5- Akika Kurbanı’nın etinden, kurbanı kesen yiyebildiği gibi aile efradına da yedirebilir. Diğer kişilere de ikramda bulunabilir. Yahut da tasadduk edebilir.

20 Yorum

  1. Hacı Mustafa Akdoğan said,

    Haziran 18, 2008 at 7:27 am

    akika kurbanı hakkında

  2. sule said,

    Ağustos 18, 2008 at 9:21 am

    peki benim 8 yasinda kizim ve 2 yasinda oglum var saclarini tiras etmek mecburimi………………..vede ne gibi hayvanlari kesebiliriz…………

  3. hazanmevsimi said,

    Ağustos 19, 2008 at 3:43 pm

    Selam ile. Şule Hanım, sorunuza e-mail yolu ile cevap verilmiştir. Mail kutunuzu kontrol edebilirsiniz.

  4. ABDULMETİN said,

    Ekim 10, 2008 at 5:41 pm

    Benim 15 yaşında bir oğlum var iki adet kurban keseceğimi söylemiştim küçükken birini kestim şimdi ise diğerini kesersem olurmu

  5. Gülden said,

    Kasım 21, 2008 at 6:37 am

    selam; benim 5 aylık bir oğlum var akika kurbanını kurban bayramında herhangi bir dernege kestirsem olur mu? ve kestirirken oğlumun saçlarınıda traş ettirmem gereklimi?

  6. doğan said,

    Aralık 2, 2008 at 6:03 am

    kızım 15 aylık akika kurbanını daha kesmedim önümüzdeki kurban bayramında kesem geçerli olurmu yada bir yere bağış şeklinde yapsam geçerli olurmu. teşekkürler

  7. mehmet said,

    Aralık 23, 2008 at 8:37 pm

    selam benim iki yasinda kizim var birde yeni yani bir aylik oglum var kizimin sacinida kesmek gerekiyormu ve bu kurbanlari en gec kac yasina kadar kesmem geriyor. beni bilgileriseniz cok sevinirim

  8. nurcan said,

    Ocak 17, 2009 at 2:10 pm

    akika kesmek mecburimidir yada sünnetmidir.kuranda geçiyomu bununla ilgili bir ayet varmı
    benim bir kıızım var 3 yşında ona kesmedim ama kesmek istiyorum
    oglan çocugunada 2 tane akika diyolar,durumu olmayanda kesmek zorundamıdır,cavabınızı bekliyorum
    teşekkürler

  9. Bülent VAROL said,

    Şubat 6, 2009 at 6:34 am

    Okuyucularınıza verdiğiniz cevapları herkesin körebileceği şekilde bu sayfadan verebilirseniz çok daha fazla kişi bütün konularda soru cevap şeklinde faydalanmış olacaktır. ilginize ve emeğinize teşekkür ederim Allah razı olsun.

  10. mehmet ertaş said,

    Mart 31, 2009 at 11:26 am

    yenidogan bir kızım var saclarini tiras etmek mecburimi? daha kolay bir yolu yok mu hazanmevsimi ?

  11. aysenur said,

    Haziran 9, 2009 at 8:14 pm

    çocuğum üç yaşında ben yeni öğrendim akika kurbanını şimdi inşalla birini kescem başka bi zamanda rabbim inşallah nasip ederse diğerini kescem peki nasıl kesilecek yani çocuğum başında olcakmı yani kanı alnına sürülcekmi niyet nasıl olcak lütfen aydınlatın

  12. aysenur said,

    Haziran 9, 2009 at 8:18 pm

    peki birşey daha sorcam eşim at yarışları oynuyo burdan kazandığı parayla akika kurbanı kesebilirmiyim yoksa eşimin maaşımı olcak lütfen cevabınızı en kısa zamanda bekliyorum lütfen

  13. gülşah said,

    Temmuz 13, 2009 at 9:27 pm

    benim 9 aylık bir oğlum var.akika kurbanını ananesi kesmek istiyor.ananesinin kesmesi uygunmudur.

  14. metin said,

    Temmuz 17, 2009 at 8:14 am

    yorumlarda eklenen sorulara verilen cevaplar sadece mail yoluyla değil burada da görülecek şekilde yazılırsa herkes istifade eder.

  15. Temmuz 24, 2009 at 11:27 am

    peki neden erkek çocuğa iki,kız çocuğa bir tane kurban kesiliyor?

  16. YAKUP said,

    Ağustos 4, 2009 at 8:16 am

    kızım doğduğunda şayet bir çocuğum olursa bir kurban keseceğim diye adamıştım bunu yaptım bu adağım akika yerinede geçermi.Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. Şimdiden Allah razı olsun

  17. Ağustos 10, 2009 at 7:20 am

    akika kurbanı nasil kesilir bilen varmı?

  18. hatıra said,

    Eylül 19, 2009 at 8:04 pm

    benim ikinci kızım 11 yaşında birinciye kestim ama ikinciye kesemesim şimdi 7aylık bir oğlum var ona bir tane keseceğim .sonrada ikinci kızım için keseceğim allah kabul ederse .bunun bir sakıncası olur mu ? durumlarım yeni düzeldi borcum var ama maşım da var zamanla en yakın zamnda da kızımın NESİKE sini keseceğim .amacım ikisini de kesmekti ama anca sırayla yapacagım …şimdiden teşekkür ederim …hayırlı bayramlar dilerim …saygılarımla ………..

  19. miray said,

    Kasım 2, 2009 at 9:37 am

    birisi doğduğu vakit kızı için akika kurbanı keserim der de sonra kesmezse üstüne borç kalır mı?şayet borçsa çocuğu buluğ çağını geçse bile borcunu ödeyebilir mi?

  20. miray said,

    Kasım 2, 2009 at 9:38 am

    cevabı e maille iletirseniz sevinirim teşekkürler


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

